Nyt on kaikki pilalla, kun mami on löytäny mun salaisen piilopaikkani :(
Tässä yks päivä tai oikeestaan se oli jo ilta niin mä olin just menossa sinne salaiseen piilooni niin eikös mami porhalla perässä ja sit se alko vaklaan, et mihin mä niinku meen...
Ekaks mä yritin eksyttää sitä, mutta ei se menny siihen lankaan ja sit se pääs yllättään mut, kun olin just menossa sinne piilooni ja mami räpsi viä kuviaki niin, että nyt se piilo on sit kaikkien tiedossa :(

516040.jpg

Meillä on pihassa tommonen pömpeli, jossa on tossa alhaalla joku kellarin tapanen ja sit siinä välissä on semmonen pieni asunto jossa joskus sata vuotta sitten on oikein vakituisesti asuttukin :o
Siitä muuten tulikin mieleeni yks juttu. mami on kertonu, että sillon, kun ne seukkas iskän kanssa niin sillon, kun mami tuli viikonloppusin ja kesälomalla käymään iskän tykönä niin ne asu tossa 
kämpässä aina sillon ;)  Niin siis iskähän asu sillon 
jo vakituisesti täällä missä mekin nyt sitten asutaan...
Mihinkäs mä jäinkään :o  Ai niin piti vielä kertoo, että tua kämpän yläpuolella on sit semmonen vintti ja tuolta takaa pääsee sinne vinttiin, kun sinne on rakennettu jatkeeks joku varastokoppi ja se on matalampi, kuin toi muu pömpeli ja sit siä on semmonen luukku josta pääsee sinne vinttiin..
Eikä tarvi muuta, kuin hypätä tosta kiven päältä katolle :)
515986.jpg

Ja sit mennä tota peltikattoo pitkin tosta luukusta sisään ;)
516038.jpg

Tuolla vintissä on sit tossa edessä kans ikkuna josta on hyvä kytätä, että mitä kaikkee pihassa tehdään :)
Tosta ikkunasta tulikin taas mieleeni yks juttu, kun  muutama vuosi sitten tonne vinttiin oli menny joku kulkukolli ja mami ei tienny sitä vaan meni haravoimaan tonne taakse ja sit se kissa kai joutu paniikkiin, eikä se uskaltanu tulla sieltä takakautta pois, kun mami oli siä niin se hyppäs ton ikkunan läpi tosta etupuolelta maahan ja mami kuuli kauheeta lasin helinää ja ryntäs kattoon niin joku iso ja lihava kissa juoksee jo parikymmenen metrin päässä kauheeta kyytiä pakoon :o
Eikä sille kissalle kuinkaan käyny, vaikka se hyppäs ainaski 7m. korkeudelta ja vielä lasin läpi.. Myöhemmin mami sitten otti sen kissan kiinni ja vei senkin johkin löytöeläintaloon..
Sori, että tää mun juttu näin rönsyilee kaikkee asiaankuulumatonta, mutta kun tuli vaan mieleen niin oli pakko kertoo